Kommitté Astrid önskar Er välkomna som hyresgäster i kv. Astrid.

Frågor gällande förvaltningen av fastigheten hänvisas till Fastighets AB Beritsholm hemsida, www.beritsholm.se.
Vid mindre brådskande ärende går det även bra att kontakta förvaltningen via brevlådan i källargången.
Den hyresgäst som upplever någon form av akut ärende eller störning i och kring fastigheten under kvällstid eller under helger kan kontakta Security Assistance på tel 040-6892480.

Källsortering

Fastighets AB Beritsholm införde i oktober 2000 i samarbete med Sydåtervinning källsortering
i våra fastigheter. Detta för att möta höjda sopavgifter, deponiskatter, kommande miljö- och kretsloppslagstiftning. Ditt bidrag till en bra sortering väger tungt!

Separera olika material från varandra. Rengör flaskor och kartonger med lite kallt vatten. Förpackningar skall vara rena och torra. En vikt och tillplattad förpackning sparar mycket utrymme. Kasta inte luft, den är lika dyr som sopor att kasta!

Nedan uppräknat får aldrig slängas som vanliga hushållssopor. Använd de härför avsedda containerna i soprummet.

  • Tidningar: Dagstidningar, reklam, tidskrifter, kataloger och kopieringspapper. OBS! Ej papperskassar!
  • Pappersförp./wellpapp: Mjölkkartonger, cornflakespaket, julpapper, wellpapp, papperpåsar, papperskassar, etc. (ej paketsnören).
  • Hårdplastförpackningar: Schampo/diskmedelsflaskor, yoghurtburkar, sköljmedelsförpackningar och kakburkar.
  • Metallförpackningar: Aluminiumfolie/formar, metalltuber, konservburkar, metallock, sprayflaskor.
  • Färgat glas: Flaskor och burkar. ( separeras i färgat & ofärgat glas ).
  • Ofärgat glas: Flaskor och burkar. ( separeras i färgat & ofärgat glas ).
  • Batterier: Från leksaker, ficklampor, musik-anläggningar. ( Telefon- och bilbatterier lämnas på miljöstationer ).
  • Elektronik: Allt som har sladd eller drivs med batterier. ( ej kyl/frys eller andra kyl- eller värmekällor som innehåller freon). Mindre föremål lämnas till återvinningsstation.
    För större föremål beställer Ni hämtning av vår vaktmästare. Får aldrig slängas varken bland hushållssopor eller grovsopor.
  • Glödlampor: Normala glödlampor av "gamla" sorten.
  • Lysrör/lysrörslampor: Lysrör samt lampor av den nya energibesparande sorten.

Rutin för tvättbokning

  1. Tvättbokning sker med ELS Vision-tavlan i källaren eller via internet. Bokning med ELS-tavlan kan endast göras med originaltaggen. Vid bokning via internet måste man använda en kod som erhålles tillsammans med nycklarna.
  2. Två bokningar per lägenhet kan göras åt gången.
  3. Under samma månad kan man bara tvätta max 5 gånger.
  4. Tvättpassen kan du se nedan.
  5. Aktivering av tvättpasset (=när man ska tvätta) görs genom att föra någon av lägenhetens taggar framför läsaren utanför resp tvättstugedörr. Detta innebär att endast det lägenhetsnummer som har bokat har tillträde till tvättstugorna under tvättpasset. Aktivering måste ske inom 15 minuter efter starttidpunkten därefter sker en automatisk avbokning.
  6. I tvättstugorna kan inpassering ske under 1 timme efter det bokade tvättpassets slut för tillgång till torkrum och torkskåp men ej till torktumlare. Tänk på att efter kl.22.00 kommer du inte in i stora och lilla tvättstugan!!
  7. OBS!! Avboka inte förrän du tagit ut all tvätt från torkskåp eller torkrum!! Du kommer inte in i tvättstugan igen.
  8. Akuttvättstugan kan inte bokas i förväg. Aktuella timmar visas i grönt och kan då bokas för 2 timmar från ELS Vision-tavlan.

Stora tvättstugan:

Vardagar och lördagar:
7-12
12-17
17-22

Söndagar:

12.00 - 17.00

Lilla tvättstugan:

Vardagar och lördagar:
7-11
11-15
15-18
18-22

Söndagar:

11.00 - 15.00

Akuttvättstugan:

Alla dagar 7.00 - 24.00

 

 

Akuta störningar i och kring fastigheten

Den hyresgäst som upplever någon form av akut ärende eller störning i och kring fastigheten kan kontakta Security Assistance på tel 040-6892480

Skadedjur: Den hyresgäst som har någon form av problem med detta kan direkt kontakta Anticimex på tfn 040-633 61 20.

Kabel-tv och bredband: Vid problem gällande kabel-tv eller bredband ber vi Er att direkt kontakta comhem på tfn 90222.

Markiser och/eller vindskydd: För information om detta går det bra att kontakta förvaltningen.

I det fall en hyresgäst skulle tappa nycklar till lägenheten görs alltid ett cylinderbyte. På så sätt finns det aldrig några nycklar som har kommit på villovägar när Ni flyttar in hos oss. Cylinderbytet betalas av hyresgästen som förlorat nyckeln.
Vi vill även passa på att be våra hyresgäster att vara allmänt aktsamma om lägenhetsdörren!

Följande allmänna utrymmen finns i fastigheten:
Gym, Gästlägenhet, Hobbyrum, Bastu, Biljard, Samlingsrum, Spolplatta